اخبار

مرغداری های تخمگذار مازندران در اولویت دریافت تسهیلات

مرغداری های تخمگذار مازندران در اولویت دریافت تسهیلات

علیرضا عطایی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با اولویت قرار گرفتن این مرغداری ها در دریافت تسهیلات ، آنان می توانند برای خرید و نصب دستگاه موردنیاز با عنوان ‘کود خشک کنی ‘ در واحد خود اقدام بکنند .وی هزینه خرید و نصب هر دستگاه کود خشک کنی در مرغداری های تخمگذار را سه تا چهار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد : به هر یک از این مرغداری ها این تسهیلات با کارمزد پایین چهار درصدی پرداخت خواهد شد .
معاون جهاد کشاورزی مازندران این روند پرداخت تسهیلات را ابزار تشویقی برای راه اندازی مرغداری های تخمگذار بیشتر در استان ذکر کرد و گفت : در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات در مسیر فعالیت ، تنها تعداد محدودی از این نوع مرغداری ها در استان فعالیت دارند .
در حال حاضر ۲ هزار و ۱۴۴ واحد مرغداری در مازندران فعالیت دارند که تنها ۲۳ واحدان مرغداری تخمگذار با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن تخم مرغ در سال است .
عطایی نژاد گفت : بالا بودن رطوبت در مازندران مانع خشک شدن کود مرغداری ها می شود که بالتبع این مساله در روند فعالیت آنها نیز تاثیر دارد .
وی با اشاره به اینکه در استان های دیگر کود مرغداری های تخمگذار با قیمت مناسب و خوب به دیگر مجموعه برای رفع نیاز کاریشان فروخته می شود ، ادامه داد : رطوبت بالا در مازندران و بالا بودن هزینه انتقال و جابجایی کودها به مکان دیگر برای این مرغداران به صرفه نیست و در کاهش درآمد فعالان این بخش تاثیر دارد .
معاون جهاد کشاورزی مازندران گفت : نصب دستگاه کود خشک کن راه حلی برای خروج از این بار هزینه ای بالا در روند فعالیتمرغداری های تخمگذار در استان به شمار می رود که با اولویت قرار گرفتن آنها در دریافت تسهیلات و خرید این تجهیزات مورد نیاز ، بخش عمده ای از مشکلات آنها در این زمینه رفع می شود .
بنا به اظهار نظر کارشناسان جهاد کشاورزی و اقتصادی ، مرغداری صنعت مهم مازندران به شمار می رود چراکه سالانه ۲۱۰ هزار تن گوشت سفید ۱۱ درصد از تولید کشور در این استان تولید می شود .
سازمان جهاد کشاورزی مازندران تعداد مرغداری های فعال و دارای پروانه استان را ۲ هزار و ۱۴۴ واحد اعلام کرد که تولید در هر دوره ۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی فعالیتی است که در این واحدها انجام می شود .
ویوان
[button title=”سایر اخبار” link=”http://fa.vivan-co.net/category/%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1/” target=”_blank” align=”center” icon=”icon-globe” icon_position=”right” color=”red” font_color=”#fff” size=”4″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *