اخبار

نوسان در تغذیه منجر به اختلال سیستم ایمنی گاوها می شود

نوسان در تغذیه منجر به اختلال سیستم ایمنی گاوها می شود

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، در مقاله ای در دری گلوبال، نویسنده توضیح می دهد که کمبود و اضافی بودن مواد مغذی مختلف ممکن است منجر به اختلال در عملکرد سیستم ایمنی شود، بنابراین باید به جیره گاو ها در دوره گذار توجه دقیقی شود.

نقش سلنیوم در افزایش و تقویت عملکرد ایمنی
نویسندگان  سلنیوم (Se) را به عنوان یکی از راه حل هایی برای تقویت عملکرد ایمنی می دانند.“بهینه سازی وضعیت سلنیوم در گاو ها برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. نه تنها مقدار، بلکه فرم Se ارائه شده نیز مهم است.

پیش از این باورها بر این اساس بود که اشکال ارگانیک مواد معدنی به طور کلی دارای قابلیت زیستی و حفظ بالاتری در بدن نسبت به مواد غیر معدنی هستند. این نگهداری در بافت های بدن به حیوان اجازه می دهد تا مواد معدنی را ذخیره و در زمان افزایش استرس فیزیولوژیکی، مانند گذار از آن  استفاده کند. ”

 روی برای عملکرد طبیعی و توسعه

اثرات مثبت با تغذیه فرم های آلی سایر مواد معدنی مانند روی و مس مشخص شده است و کمبود روی باعث افزایش حساسیت به عفونت می شود.

روی همچنین برای حفظ یکپارچگی مانع اولیه پوست حیاتی است و سلول های دخیل در پاسخ التهابی، نیازمند روی برای عملکرد طبیعی و پیشرفت هستند. با این حال، زیادی روی  عملکرد ایمنی را مختل می کند.

مس نیز برای عملکرد ایمنی بسیار مهم است. این ماده، دومین پاسخ  سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه، حیوانات دارای کمبود مس اغلب سرکوب ایمنی را نشان می دهند.

ویوان

 

[button title=”سایر اخبار” link=”http://fa.vivan-co.com/category/news/” target=”_blank” align=”center” icon=”icon-globe” icon_position=”right” color=”red” font_color=”#fff” size=”4″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *