دسته‌بندی نشده

عرضه گوشت مرغ با قیمت ۱۱ هزارتومان گرانفروشی است؟؟؟؟؟

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ را برای مصرف کنندگان ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه به قیمت ۱۱ هزار تومان یا بیشتر، تخلف و گرانفروشی است.

«مهدی یوسفخانی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ستاد تنظیم بازار بهای هر کیلوگرم گوشت مرغ را ۸۱۷۵ تومان تعیین کرده اما قیمت تمام شده این محصول بیش از نرخ مصوب آن است. وی ادامه داد: امروز هر کیلوگرم مرغ زنده با نرخ ۶۹۰۰ تومان در مرغداری ها فروخته شد؛ بنابراین اعمال مصوبه دولت امکانپذیر نیست و باید قیمتگذاری این محصول با عرضه و تقاضا تعیین شود. به گفته وی، همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در کشتارگاه ۹۴۰۰ تومان، عمده فروشی ۹۵۰۰ تومان و میدان بهمن ۹۱۰۰ تومان است.

** قیمت تخم مرغ برای مصرف کنندگان بیش از ۱۸ هزارتومان است
رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره قیمت تخم مرغ گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری های کشور ۸۲۰۰ تومان، عمده فروشی ۸۷۰۰ تومان و برای مصرف کنندگان ۹۲۰۰ تومان تعیین شده است.
به گفته وی، قیمت یک شانه ۳۰ تایی تخم مرغ برای مصرف کنندگان حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان است.
به گزارش ایرنا، از چهارشنبه تاکنون قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار مصرف به بیش از ۱۱ هزار تومان رسیده است.
بتازگی ستاد تنظیم بازار نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ را ۸۱۷۵ تومان تعیین کرد اما برخی فعالان صنعت طیور به این نرخ معترضند و معتقدند صنعت طیور یک بنگاه اقتصادی است و تولید آن باید برای تولید کنندگان حاشیه سود داشته باشد و مبلغ دستوری دولت حتی هزینه های تمام شده تولید را پاسخگو نیست.
بر اساس آمارها نرخ پیشنهادی قیمت مرغ از سوی تشکل های بخش خصوصی و وزارت جهاد کشاورزی حدود ۹۶۰۰ تومان بود که قرار شد با کاهش حاشیه سود با نرخ ۹۲۵۰ تومان موافقت شود که این امر محقق نشد. نرخ مرغ در حالی حدود ۹ درصد افزایش یافته که قیمت نهاده های طیور ۴۰ تا ۶۰ درصد بیشتر شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *