عمومی

ثبت نخستین مجوز تولید توکسین بایندر در کشور پس از سال ها تحقیقات علمی

یکی از معضلات موجود در صنعت خوراک دام و طیور، سموم قارچی ناشی از کپک زدگی خوراک می باشند که مشکلات عدیده ای از جمله سقط جنین، کاهش باروری، به تاخیر انداختن رشد، افزایش ضریب تبدیل و … ایجاد میکنند. جلوگیری از رشد کپکها و تولید سموم قارچی در خوراک دام تقریبا اجتناب ناپذیر است بنابراین باید به فکر راهکاری برای ایمن کردن خوراک بود. یکی ازموثرترین راهکارها استفاده از محصولاتی به نام توکسین بایندر در خوراک دام و طیور می باشد. یک توکسین بایندر خوب با جذب سموم قارچی مانع از اثرات سوء آنها بر دام و طیور و جذب آنها توسط دستگاه گوارش و ورود آن به تخم مرغ، گوشت، شیر و محصولات دامی می شود. در سالهای گذشته توکسین بایندرها از سایر کشورها به میهن عزیزمان وارد می شدند و باعث تحمیل هزینه های گزاف به پرورش دهندگان و تولیدکنندگان خورام دام و طیور و نیز خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور می شدند.
“گروه دانش بنیان ویوان” به عنوان شرکت پیشگام در تولید افزودنی های خوراک دام، طیور و آبزیان پس از ۸ سال پژوهش و انجام بیش از ۳۰ طرح تحقیقاتی موفق به تولید اولین توکسین بایندر چندجزیی وسیع الطیف در ایران با نام تجاری مگنوتوکس شد. این محصول پس از گذراندن موفقیت آمیز آزمایشات درون تنی و برون تنی موفق به دریافت تایید سازمان دامپزشکی کشور و دریافت پروانه ساخت گردید.
طبق تحقیقات انجام شده این توکسین بایندر تولید داخل میتواند انتقال سموم به شیر و محصولات دامی را به طور قابل توجهی کاهش دهد و باعث بهبود عملکرد دام و طیور شود. هم چنین استفاده از این محصول باعث کاهش هزینه های تولید و افزایش سودآوری اقتصادی می شود.
امید می رود با تلاش متخصصین ایرانی در زمینه های علوم مختلف مرتبط با سلامت، شاهد گسترش سلامتی و کاهش وابستگی به واردات باشیم.

جهت آشنایی بیشتر با این محصول اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *