اخبار ویوان

سمینار علمی بررسی راهکارهای کاهش هزینه ها در گاوداری ها

شرکت ویوان با توجه به چالش‌های اقتصادی فعلی در گاوداری‌ها، سمیناری با موضوع بهینه سازی و کاهش هزینه جیره ها برگزار کرد.
در این سمینار که با استقبال گسترده جمعی از دامداران و فعالان صنعت دامپروری در محل هتل استقلال تهران و با سخنرانی پروفسور قربانی (استاد برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان) برگزار شد، به موضوعات روز دامداری‌ها با محوریت مسائل اقتصادی و بهره‌وری واحدهای تولیدی پرداخته شد.
پروفسور قربانی در این سمینار ابتدا به بررسی ملاک های رایج در انتخاب سیلوی ذرت و یونجه پرداختند و اهمیت توجه به کیفیت بخش علوفه ای جیره و ارتباط آن با عملکرد و اقتصاد گاوداری را بیان کردند.
در ادامه منابع جایگزین علوفه های رایج در گاوداری ها مانند علوفه جو، ضایعات محصولات کشاورزی و… را معرفی کردند و با توجه به قیمت بالای کنجاله سویا، راهکارهایی برای کاهش وابستگی به این نهاده ارائه دادند.
همچنین به بررسی سطح مصرف کنسانتره در جیره گروه های مختلف گاوها پرداختند و پیشنهاداتی برای کاهش سطح مصرف کنسانتره بیان کردند که از نظر اقتصادی و سلامت دام بسیار حائز اهمیت است.

ایشان در بخش دیگری از صحبت هایشان به اهمیت توجه به مدیریت سموم قارچی اشاره کردند و تاثیر آن بر سلامتی و عملکرد گله ها را بیان کردند.

در پایان این سمینار شرکت کنندگان سئوالات و چالش های موجود در این حوزه را مطرح کردند و به بحث و تبادل نظر در این زمینه پرداختند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *